vrijdag 4 september 2015

Gebed voor geestelijk en lichamelijk herstel





Liefdevolle wijze God,  


Maak mijn lichaam weer sterk.

Maak mijn geest weer kalm.

Maak mijn ziel weer zuiveren ontvankelijk voor Uw liefdevolle wijsheid.

Laat mijn hart zich weer vullen met hoop en vertrouwen.

Want u bent mijn leven,de kracht en de liefde.

U bent de Bron,de bron waaruit ik ben ontstaan en immer verblijven zal.

De levensbron waaruit ik elk moment weer,nieuwe kracht en moed kan putten.

Ik dank u voor alles.

1 opmerking:

  1. De Moeder

    Hij sprak en zeide
    In 't zaêl zich wendend:
    Vaarwel, o moeder,
    Nooit keer ik weer...
    En door de lanen
    Zag zij hem gaan en
    Sprak geen vervloeking maar weende zeer.

    Sprak geen vervloeking...
    Doch, bijna blijde,
    Beval de maagden:
    Laat immermeer
    De zetels staan en
    De lampen aan en
    De poort geopend, de slotbrug neer.

    En toen, na jaren,
    Melaats, een zwerver
    Ter poorte klaagde:
    Uw zóon keert weer...
    Zag zij hem aan en
    Vond gene tranen,
    Voor zoveel vréugde geen tranen meer.

    ---------------------------
    uit: Experimenten (1911)

    Geerten Gossaert
    Ik was 15 jaar, toen ik dit gedicht uit mijn hoofd leerde en vanavond droeg ik het voor op de bijeenkomst in Nijmegen.

    BeantwoordenVerwijderen