maandag 21 maart 2016

Pasen; de geestelijke betekenis van de opstanding



Fernando Botero De Judaskus


'Het geloof in God, de verbinding met God, dat is de genezende golf die u ontvangen heeft, die uit mijn of door mijn lichaam gaat. Ik ben slechts een kleine bemiddelaar, meer niet, een kleine transformator. Van mij kunt u de stroom hebben en het ligt
helemaal aan uzelf, hoe u deze ontvangt. Ik geef u het oude, het eigenlijke menselijke instinct terug.'

Toespraak Bruno Gröning bij Enderlin 1950 

'Rivieren van levend water zullen stromen uit het hart van wie in mij gelooft,” zo zegt de Schrift.’ 
Johannes 7:38



'Jezus heeft de geestelijke dood overwonnen: de scheiding van God die door Satan en de gevallen geesten is ontstaan en  waardoor zij in geestelijke zin gestorven waren.

De ‘dood’ betekent in geestelijke zin altijd de scheiding van God.

Jezus is gekomen om het geestelijk leven te brengen, wat bestaat uit het opwekken van de heilige Geest of het Christusbewustzijn in ons hart.

Met Zijn leven en sterven heeft Hij dit herstel mogelijk gemaakt.
Hij verbond zich als de Goede Herder met de verloren schapen, om die weer terug te voeren in de stal: de hemel waarin wij allen ooit geboren zijn.'


 Goed Nieuwsbrief 





Geen opmerkingen:

Een reactie posten