dinsdag 9 februari 2016

Amerikaanse astronaut Edgar Mitchell is overleden





6 februari 2016
In de VS is astronaut Edgar Mitchell (85) overleden. Mitchell was de zesde mens die voet op de maan zette. Hij maakte deel uit van de missie met de Apollo 14 in 1971. De tv-beelden van die maanmissie waren de eerste in kleur.

Mitchell verklaarde in interviews dat hij tijdens de maanwandeling een bijzonder ingrijpende ervaring had meegemaakt. "Het was niet zij en wij. Het was: dat alles is mij, het is één ding. Ik had een overweldigend gevoel van eenheid", zei hij. Mitchell geloofde openlijk  in gebedsgenezing. 
Bronnen: De Redactie.be en De Telegraaf

Ik zou hier niet over geblogd hebben, ware het niet dat ik zo geraakt werd door zijn uitspraken en interviews met hem die ik op internet tegenkwam.




 En wie herinnert zich de De Indrukwekkende, Allerlaatste Noodkreet van Wubbo Ockels niet:


Onze aarde heeft kanker. Ik heb ook kanker. En de meeste mensen met kanker gaan dood. Nou ja, uiteindelijk gaat iedereen dood. Maar er zijn genoeg mensen om de mensheid eeuwig op aarde te laten overleven. We moeten zuinig zijn op onze planeet, en als jullie net zo denken en dezelfde instelling hebben als een astronaut, ga je van de aarde houden zoals anderen niet kunnen. En als je echt van iets houdt, wil je het niet kwijtraken. Mijn vrouw wil mij niet kwijt. Ze wil er alles aan doen om mij te laten leven. Dat is de liefde en de houding die de mensheid tegenover de aarde moet hebben.”

Edgar Mitchell geloofde in buitenaards leven. Hopelijk bekommert dat zich meer om de aarde dan bepaalde aardse wezens die door aandeelhouders in de wereld zijn gezet. Hoe dat zit zie je in dit satirische filmpje van Cojones.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten