woensdag 21 januari 2015

Ik ben...


Op een dag vroeg een vrouw aan God:
”Wie bent U God?”
God antwoordde: “Ik Ben.”
 “Maar wie is: ”Ik Ben,” vroeg ze.
En Hij antwoordde:
“Ik Ben Liefde, Ik Ben Vrede,
Ik Ben Genade, Ik Ben Vreugde,
Ik Ben de Weg, de Waarheid
en het Leven,
Ik Ben de Trooster, Ik Ben Kracht
Ik Ben de Schepper,
Ik ben het Begin en het Einde,
Ik Ben de Allerhoogste.”
De vrouw keek met tranen in haar ogen naar boven....
 “Ik begrijp nu wie U bent,
maar God....wie ben ik? ”
En God zei vol zei vol Liefde :
 “Jij bent van Mij.”


Gedicht over de Naam van God, wie  Hij voor ons mensen wil zijn.
De betekenis van Die naam in ons leven. Hij lijkt soms zo ver weg, zo onbereikbaar.
Maar God zegt dan: Ik ga met je mee in jouw ziele pijn en verdriet.
Hij lost niet onze wereldse problemen op: daarvoor hebben wij ons verstand en  onze vrije wil gekregen. 
Maar Hij laat ons niet in de steek, Hij is altijd aanwezig.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten